Jaarevaluatie 2024

2024 ligt inmiddels achter ons en we kijken met tevredenheid terug op een jaar waarin veel is bereikt. In dit artikel delen we de belangrijkste resultaten van het afgelopen jaar en geven we inzicht in hoe ons platform is beoordeeld door zowel hulpverleners als cliënten.

Algemene cijfers
Het afgelopen jaar ontwikkelden wij in totaal 135 nieuwe vragenlijsten, zowel voor algemeen gebruik als voor specifieke klanten. Daarnaast ontwikkelden wij 79 nieuwe e-health interventies, waardoor ons aanbod aanzienlijk is uitgebreid. In totaal maakten 2.544 (zorg)organisaties gebruik van ons platform, een toename van 112 ten opzichte van een jaar eerder. Wij zijn trots dat wij samen met hen een bijdrage hebben mogen leveren aan de zorg voor 299.194 cliënten en patiënten.

Tevredenheid professionals
Net als voorgaande jaren hebben wij in december ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Met behulp van een vragenlijst beoordelen gebruikers de kwaliteit van ons platform. In totaal namen 619 professionals deel aan het onderzoek. Zij gaven ons platform een gemiddeld rapportcijfer van 7,6. Een mooie bevestiging van onze inspanningen in 2024 én een waardevol uitgangspunt om verder te blijven verbeteren. In 2025 zetten wij dan ook in op verdere optimalisatie, zodat het platform nog beter aansluit bij de wensen en behoeften van onze gebruikers.

Koppelingen
In 2024 maakte 56% van onze klanten gebruik van ons platform via een koppeling met een extern systeem, zoals een EPD. Deze functionaliteit wordt beoordeeld met 4 van de 5 sterren. In 2025 blijven wij investeren in de gebruiksvriendelijkheid en stabiliteit van deze koppelingen. Benieuwd welke koppelingen mogelijk zijn? Bekijk dan het overzicht.

Vragenlijsten
Onze vragenlijsten worden goed gewaardeerd met 4,1 sterren. Wij blijven ons aanbod uitbreiden op basis van input van onze gebruikers. Mis je een specifieke vragenlijst? Laat het ons weten via info@embloom.nl.

E-health interventies
Ook de overige e-health interventies (oefeningen, dagboeken, psycho-educatie, modules en programma’s) krijgen een positieve beoordeling van gemiddeld 3,8 sterren. In 2025 ligt onze focus op verdere uitbreiding van dit aanbod. Zo zijn recent onder meer het ADHD-programma, Burn-outprogramma en het Zelfbeeldprogramma toegevoegd. Binnenkort volgen programma’s over schematherapie en autisme.

Klantvriendelijkheid
Afgelopen jaar hebben wij extra ingezet op persoonlijke aandacht en efficiënte ondersteuning. Dit wordt gewaardeerd: gebruikers gaven onze klantvriendelijkheid gemiddeld 4,5 van de 5 sterren.

Tevredenheid cliënten
Ook cliënten en patiënten kunnen onze dienstverlening beoordelen. Zij kunnen doorlopend een sterrenwaardering geven, na afloop van elke e-health interventie. 2074 mensen maakten gebruik van deze mogelijkheid. Psycho-educatie scoorde het hoogst met 4,2 van de 5 sterren. Ook de andere interventies werden goed ontvangen, met een gemiddelde score van 3,9 sterren.

Vooruitblik
Wij ontvingen veel waardevolle feedback, waaronder suggesties voor nieuwe vragenlijsten, e-health interventies en functionaliteiten. Op basis van deze feedback zijn wij al gestart met een aantal verbeteringen. Zo introduceren wij binnenkort een nieuw dashboard, dat in één oogopslag meer inzicht biedt in de activiteiten van de behandelaar én de organisatie als geheel. Daarnaast werken wij aan een gebruiksvriendelijkere interface en een mobiele app. Tot slot zijn we in 2025 gestart met een flinke uitbreiding van ons kind & jeugd e-health aanbod! Om deze groei te versnellen zijn we op zoek naar meerdere content developers die ons team willen komen versterken. Ben je, of ken je iemand die hier interesse in heeft, bekijk dan de vacature op onze website.

Wij bedanken alle respondenten voor hun waardevolle feedback. De inzichten uit het klanttevredenheidsonderzoek helpen ons gerichte verbeteringen door te voeren, zodat wij ook komend jaar blijven aansluiten bij de praktijk.

Heb je aanvullende suggesties of ideeën? Neem dan gerust contact met ons op via info@embloom.nl.