Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je veelgestelde vragen over diverse onderwerpen.

Algemeen

Jazeker, wij bieden een gratis proefaccount aan voor zowel ggz en huisartsenzorg als medisch specialistische en paramedische zorg. Tijdens de proefperiode van twee weken kun je alle content binnen het platform bekijken en de functionaliteiten uitproberen. Via dit formulier kun je een gratis proefaccount aanvragen voor ggz en huisartsenzorg. Ben je geïnteresseerd in een proefaccount voor medisch specialistische en paramedische zorg, vul dan dit formulier in.

Binnen Embloom kun je gebruik maken van vele verschillende soorten vragenlijsten, oefeningen, dagboeken, psycho-educatie en modules. Bekijk hier het hele overzicht van alle beschikbare content.

Ja, het is mogelijk om Embloom te koppelen aan een extern systeem, zoals een EPD, HIS of KIS. Een koppeling is niet noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de applicatie. Maar het is een gebruikersvriendelijke oplossing, waarmee het gebruik van verschillende systemen beter op elkaar afgestemd kan worden. Bekijk hier welke koppelingen reeds gerealiseerd zijn binnen Embloom.

Met behulp van een Single Sign On (SSO) kan vanuit een extern systeem (zoals een EPD of KIS) rechtstreeks, zonder gebruikersnaam en wachtwoord, worden ingelogd op het Embloom platform. Het is dan niet meer nodig om apart in te loggen. Bij Single Sign On komt er in de EPD-dossiers een knop beschikbaar waarmee je het Embloom platform kunt openen. Je wordt dan automatisch ingelogd en er wordt voor de betreffende cliënt direct een dossier aangemaakt – of geopend als het al bestaat. In dit dossier zijn meteen de persoons- en adresgegevens van de cliënt overgenomen uit het EPD. Single Sign On zorgt dus voor extra gebruikersgemak en tijdsbesparing.

Geestelijke Gezondheidszorg
Op onze website vind je de verschillende abonnementstypen met de bijbehorende kosten voor de Geestelijke Gezondheidszorg. Bij vragenlijsten kunnen licentiekosten van toepassing zijn. Deze licentiekosten zijn altijd exclusief en worden bepaald door de testuitgever.

Huisartsenzorg
Op onze website vind je de verschillende abonnementstypen met de bijbehorende kosten voor de Huisartsenzorg. Bij vragenlijsten kunnen licentiekosten van toepassing zijn. Deze licentiekosten zijn altijd exclusief en worden bepaald door de testuitgever.

Medisch Specialistische en Paramedische zorg
Op onze website vind je de verschillende abonnementstypen met de bijbehorende kosten voor de Medisch Specialistische en Paramedische zorg.

Voor sommige vragenlijsten rekent de uitgever licentiekosten per afname. Deze licentiekosten zijn per vragenlijst bepaald en zijn te vinden in ons content overzicht. Deze licentiekosten komen bovenop de vaste kosten voor een abonnement en de eventuele applicatiekosten per afgeronde test/e-health item.

Privacy en informatieveiligheid

Het Embloom Platform is altijd en overal bereikbaar via een beveiligde internetomgeving. Informatie wordt volledig versleuteld uitgewisseld tussen hulpverleners en cliënten. Wij zijn gebonden aan en handelen conform geldende privacywetgeving. Embloom is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Daarnaast beschikken we over een CE markering. Wij nemen ook andere maatregelen, zoals penetratietesten door onafhankelijke bureaus en twee-staps-authenticatie.

Twee-staps-authenticatie is een manier om je Embloom account te beveiligen met een extra stap bij het inloggen. Als twee-staps-authenticatie ingesteld is, log je eerst gewoon in met je gebruikersnaam en wachtwoord en voer je vervolgens nog een verificatiecode in die je via app of SMS ontvangt. Na het doorlopen van beide stappen kun je het platform van Embloom gebruiken. In deze handleiding leggen we stap voor stap uit hoe je twee-staps-authenticatie kunt instellen voor je Embloom account.

Nee, dat hoeft niet. De verificatiecode voor twee-staps-authenticatie blijft 12 uur geldig op jouw computer, waardoor je niet de hele dag door via twee-staps-authenticatie hoeft in te loggen.

Gebruik van het platform

Er zijn twee manieren om in te loggen.
(1) Ga naar portal.embloom.nl. Vervolgens kun je jouw gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

(2) Ga naar www.embloom.nl. Rechtsboven staat een oranje knop “Inloggen”. Klik op deze knop en je komt bij het inlogscherm waar je je gebruikersnaam en wachtwoord kunt invullen.

Wanneer je je gebruikersnaam of wachtwoord bent vergeten, klik dan onderaan het inlogscherm op Wachtwoord vergeten? Zie het rode kader hieronder. Vervolgens kun je dan je e-mailadres invullen, waarmee je een account bij Embloom hebt. Je ontvangt dan een e-mail met je gebruikersnaam en een link om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Heb je in het verleden de Authenticator app ingesteld op je smartphone of tablet, maar geeft de app nu de melding dat je nog een account moet koppelen? En lukt het daarom niet om in te loggen? Dan kun je hierover een mail sturen naar info@embloom.nl. Wij zullen de koppeling met de app dan verwijderen in jouw account. Als je dan weer opnieuw inlogt, word je vanzelf stap voor stap meegenomen om twee-staps-authenticatie opnieuw in te stellen. Wij raden ook altijd aan om beide manieren van twee-staps-authenticatie (via Authenticator app en via SMS code) in te stellen. Wanneer één methode dan niet lukt, heb je altijd een extra manier om in te loggen.

In veel gevallen zijn handleidingen van vragenlijsten alleen tegen betaling te bestellen bij de betreffende testuitgever. Als de testuitgever ons wel toestemming verleent om de handleiding aan te bieden, dan is deze te vinden in het hoofdmenu aan de linkerzijde onder de knop ‘Informatie’. Als je hierop klikt kom je bij een overzicht van onder andere handleidingen, instructievideo’s en standaard overeenkomsten.

Wanneer je wilt dat een vragenlijst pas op een bepaalde datum wordt klaargezet en/of meerdere keren automatisch worden klaargezet, kun je hem agenderen. Wanneer je een vragenlijst klaarzet voor een cliënt, zie je rechtsboven het veld ‘Agendeer’. Hier kun je aangeven wanneer de test moet worden klaargezet, hoe vaak deze herhaald moet worden en wanneer de eventuele herhaling eindigt.

Ja, het is binnen Embloom mogelijk om voor je eigen dossiers verschillende soorten rapportages te downloaden. Zo kun je onder andere overzichten van jouw verbruik, scorestatistieken en al je dossiers (inclusief resultaten) als excel-bestand downloaden. Je komt bij de rapportagegenerator door in het hoofdmenu aan de linkerzijde op de knop ‘Rapportages’ te klikken.

Ja, dat is mogelijk. Wanneer je vragenlijsten wilt gebruiken, die nog niet binnen Embloom beschikbaar zijn, kun je een maatwerk aanvraag doen. Je kunt hierover een e-mail sturen naar info@embloom.nl met jouw aanvraag. Wij geven dan een indicatie van de mogelijkheden en kosten met betrekking tot het inbouwen van de betreffende vragenlijst(en).

Het is daarnaast ook een optie om een vragenlijst toe te voegen aan het wensenlijstje. Wanneer een bepaalde vragenlijst meerdere malen aangevraagd wordt, zullen wij deze vragenlijst inbouwen. Wij kunnen dan alleen geen inschatting maken wanneer de vragenlijst wordt vrijgegeven.

Als wij een vragenlijst digitaliseren, zijn wij afhankelijk van de psychometrische eigenschappen van de vragenlijst. Als de vragenlijst bijvoorbeeld in eigendom is van een testuitgever, zijn we afhankelijk van het materiaal dat wij toegestuurd krijgen. Alle informatie die we ontvangen, digitaliseren we. Maar niet alle vragenlijsten hebben t-scores, percentielen of afkapwaarden. Aanvullende gegevens over het interpreteren van een vragenlijst is dan helaas niet beschikbaar.

Het werkt iets anders dan bij de andere vragenlijsten om toegang te krijgen tot de vragenlijsten van Hogrefe. Je dient namelijk een aparte licentieovereenkomst af te sluiten met Hogrefe BV. Wanneer je gebruik wilt maken van de Hogrefe vragenlijsten binnen Embloom, kun je hierover een e-mail sturen naar info@embloom.nl. Je ontvangt dan van ons instructies hoe je een aparte licentieovereenkomst met Hogrefe kunt afsluiten. Zodra wij akkoord hebben ontvangen van Hogrefe en de licentieovereenkomst is afgesloten, zullen wij je toegang geven tot de vragenlijsten van Hogrefe binnen Embloom. Functioneel werkt dan alles hetzelfde als bij andere vragenlijsten. Voor de licentiekosten ontvang je een factuur van Hogrefe Uitgevers BV.

De TeleScreen S bestaat uit een algemene anamnese en screening van syndroomstoornissen en problemen die een reden kunnen zijn voor zorg.
De TeleScreen P richt zich op de screening van persoonlijkheidsstoornissen.
De TeleScreen 5.0 is een combinatie van de TeleScreen P en de TeleScreen S.

Je kunt ervoor kiezen om de volledige TeleScreen 5.0 klaar te zetten, of om de TeleScreen S en de TeleScreen P los van elkaar in te zetten. Mocht je na het invullen van de TeleScreen S alsnog een TeleScreen P willen klaarzetten, dan worden overlappende antwoorden automatisch gekoppeld, zodat er uiteindelijk sprake is van een volledige TeleScreen 5.0.

Wil je meer weten over het gebruik van de TeleScreen? Bekijk dan ook de onderstaande drie instructievideo’s.

Video 1: Theoretisch kader

Video 2: Technische werking

Video 3: Verdieping

Ja, dat kan. Wij hebben een gratis videotraining ontwikkeld voor gebruikers van de TeleScreen. In drie video’s geven we meer informatie over het theoretisch kader, de technische werking en verdiepende onderwerpen zoals efficiënte dossierstudie en differentiaaldiagnostiek. Je kunt de drie video’s hieronder bekijken.

Video 1: Theoretisch kader

Video 2: Technische werking

Video 3: Verdieping

Ja, de e-health items die je als behandelaar hebt klaargezet voor de cliënt blijven toegankelijk voor de cliënt, zolang het dossier door de behandelaar niet wordt afgesloten. Ook dien je als behandelaar de e-health niet te deactiveren. Als aan deze voorwaarden is voldaan, blijft alle content beschikbaar voor de cliënt. Aan het open laten staan van een dossier zijn geen extra kosten verbonden.

Embloom Meet

Meer informatie over het gebruik van Embloom Meet is te vinden in deze instructie voor behandelaren.

Wanneer cliënten Embloom Meet gebruiken via een computer, dan ontvangen zij een e-mail nadat de behandelaar hen heeft uitgenodigd voor een videogesprek. In deze e-mail staat een link. Wanneer zij op deze link klikken, kunnen ze meteen deelnemen aan het videogesprek met de behandelaar. Het is voor de cliënt dan niet nodig om eerst in te loggen bij Embloom.

Voor cliënten, die gebruik maken van de Jitsi Meet app op een mobiel apparaat of een tablet, hebben wij deze instructie gemaakt.

Ja, Embloom Meet kan op alle systemen geworden gebruikt. Let op: Embloom Meet werkt het beste als zowel de behandelaar als de cliënt gebruik maken van de browser Google Chrome of de Jitsi Meet app.

Nee, helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om groepsgesprekken te voeren.

Doorloop de onderstaande stappen om problemen met beeld en geluid op te lossen:

  • Controleer of je camera en microfoon zijn ingeschakeld.
  • Is het Wifi signaal goed? Zo nee, probeer het dan op een andere plek met beter signaal.
  • Sluit geopende apps die mogelijk gebruik maken van een camera of microfoon, zoals videochat of belprogramma’s.
  • Als je gebruik maakt van een externe camera, microfoon of luidspreker controleer dan of deze correct zijn verbonden met je computer.
  • Wanneer je in het verleden in je browser de toegang tot microfoon en/of camera ontzegd hebt, dan zijn deze instellingen onthouden door de browser. Controleer in de browser instellingen of deze toegang is uitgeschakeld.
  • Start de computer opnieuw op.

Via https://test.webrtc.org/ kan voor de zekerheid getest worden of het gebruikte apparaat en de verbinding geschikt zijn voor het videobellen.

Mocht dit geen resultaat bieden, adviseren wij om contact met onze helpdesk op te nemen en, indien van toepassing, een screenshot van de melding/foutmelding te sturen voor nader onderzoek.

Zorg Messenger

Algemene vragen

Informatie over het gebruik van Zorg Messenger is rustig na te lezen in de handleiding. Voor zorgverleners hebben we ook onderstaande instructievideo gemaakt. Klik hier om de video in een apart venster te openen.

Ja, voor cliënten hebben wij onderstaande instructievideo gemaakt. Deze video is ook beschikbaar binnen de cliëntomgeving zelf. Klik hier om de video in een apart venster te openen.

Ja, Zorg Messenger kan op alle systemen geworden gebruikt. Leverancier KPN/E-Zorg raadt wel aan om één van de apps voor Zorg Messenger te gebruiken, omdat deze de beste ondersteuning bieden.

Voor zowel pc/desktop (Windows en Mac) als tablet/smartphone zijn speciale apps beschikbaar. Gebruik je een van de apps, kies dan op het startscherm van de app eerst voor “Meer manieren om in te loggen” of “Andere inlogdienst” en vul vervolgens “Embloom” in als inlogdienst. Vervolgens kun je inloggen met je Embloom inloggegevens (en blijf je standaard ingelogd). Bekijk hier stap voor stap hoe je deze apps kunt installeren.

Ja, als Zorg Messenger geactiveerd is op jouw account kun je onbeperkt gebruik maken van Zorg Messenger voor een onbeperkt aantal cliënten.

Bij gebruik van een computer hoeft er geen aparte software gedownload te worden. De cliënt kan dan inloggen op het Embloom platform met zijn eigen inloggegevens. Voor een goede werking van het systeem wordt wel aangeraden om de browser Chrome of de browser Firefox te gebruiken.

Bij gebruik van een smartphone/tablet dient de app van Zorg Messenger gebruikt worden. Deze is gratis te downloaden in de Google Play Store (Android) en Apple App Store (iOS). Bekijk hier stap voor stap hoe je de apps van Zorg Messenger kunt installeren

Voor mobiel:

Stap 1. Open de app en tik onderaan op “Meer manieren om in te loggen”.

Stap 2. Vul “Embloom” in en tik op “Open”

Stap 3. Login met uw Embloom inloggegevens

Zorg messenger mobile

Voor desktop:

Stap 1. Open de app en tik op “Andere inlogdiensten”.

Stap 2. Vul “Embloom” in en tik op “Open”

Stap 3. Login met uw Embloom inloggegevens

Zorg messenger desktop

Gebruik

Zorg Messenger kun je op twee manieren openen:

  • Vanuit het Embloom platform. Je wordt dan automatisch ingelogd bij Zorg Messenger.
  • Door middel van een van de KPN Zorg Messenger apps voor mobiele telefoon/tablet/desktop. Kies op het startscherm van de app eerst voor “Meer manieren om in te loggen” of “Andere inlogdienst” en vul vervolgens “Embloom” in als inlogdienst. Vervolgens kun je inloggen met je Embloom inloggegevens (en blijf je standaard ingelogd). Bekijk hier hoe je de apps precies kunt installeren.

Leverancier KPN/E-Zorg raadt aan om één van de apps te gebruiken voor de beste ondersteuning van Zorg Messenger.

Ja, je kunt met Zorg Messenger ook groepsgesprekken voeren. Het maximum aantal deelnemers voor een groepschat (videobellen) is 10 personen. Let wel op: hoe meer deelnemers je toevoegt, hoe meer data er verwerkt moet worden. Dat kan de kwaliteit en stabiliteit van het beeld en audio negatief beïnvloeden.

Vanuit het Embloom platform wordt per e-health dossier standaard een groepsgesprek aangemaakt. Daar is bewust voor gekozen, omdat aan een dossier meerdere behandelaren kunnen zijn toegewezen. Tevens biedt het de mogelijkheid om op een later moment anderen aan een videogesprek toe te voegen. Doorgaans is er per dossier maar één behandelaar en zijn de behandelaar en cliënt de enige in het groepsgesprek.

Ja, je kunt via Zorg Messenger alle soorten bestanden sturen tot 100 MB per bericht, waaronder Office (Word, Excel, Powerpoint, etc.), PDFs, JPEGs, MOVs, MP4s en nog veel meer. Onderaan in het Zorg Messenger venster zie je de knop “Bijlage toevoegen”. Met deze knop kun je een bestand vanuit je computer delen met de cliënt. Lees meer hierover in onze handleiding.

Ja, Zorg Messenger beschikt over de mogelijkheid om het beeldscherm te delen, mits je de desktop variant van Zorg Messenger gebruikt. Wanneer je de desktop-versie gebruikt kun je het beeldscherm delen door eerst een ‘regulier’ videogesprek te starten. In de linkerbovenhoek zie je dan een icoontje met twee overlappende rechthoekjes (zie het rode kader in onderstaande afbeelding). Als je hierop klikt opent zich een nieuw scherm, waar je vervolgens kunt kiezen welk scherm je wilt delen.

Als de browser vraagt of je het cameragebruik wilt toestaan, kun je kiezen welke camera je wenst te gebruiken. Lukt dit niet, dan kun je in Windows via de startknop zoeken op Apparaatbeheer. In Apparaatbeheer kun je klikken op Camera’s. Als je met je rechtermuisknop klikt op de camera die je niet wilt gebruiken, kun je dit apparaat uitschakelen.

Problemen en foutmeldingen

Op iedere computer zijn de instellingen anders. Voor een optimale verbinding raadt Leverancier KPN/E-Zorg je dan ook aan om op je pc via de app van Zorg Messenger te werken. De Zorg Messenger app installeer je als volgt op je pc/desktop:

Stap 1. Open de app en tik op “Andere inlogdienst”.

Stap 2. Vul “Embloom” in en tik op “Open”

Stap 3. Login met jouw Embloom inloggegevens

Zorg messenger desktop

Bij gebruik van Zorg Messenger via tablet of mobiel dient de Zorg Messenger app gebruikt te worden. Deze app is gratis te downloaden in de Google Play Store (Android) en Apple App Store (iOS). Volg de onderstaande stappen om vervolgens in te loggen met je Embloom inloggegevens. Daarna blijf je standaard ingelogd.

Stap 1. Open de app en tik onderaan op “Meer manieren om in te loggen”.

Stap 2. Vul “Embloom” in en tik op “Open”

Stap 3. Login met jouw Embloom inloggegevens

Zorg messenger mobile

Voor een optimale werking dien je te beschikken over de laatste versie van de Zorg Messenger app.

Voor een automatisch update ga je naar de App Store van Apple. Hier zoek je de Zorg Messenger app op en klik je op de knop “Werk bij” of het Cloud-icoontje.

Wanneer de automatische update via de App Store niet lukt, kun je een handmatige update uitvoeren. Dit doe je door de app te verwijderen van je apparaat en vervolgens opnieuw te installeren. Daarna kun je weer inloggen via bovenstaande stappen. Bij deze handmatige update gaan geen gegevens verloren.

Doorloop de onderstaande stappen om problemen met beeld en geluid op te lossen:

  • Controleer of je camera en microfoon zijn ingeschakeld.
  • Sluit geopende apps die mogelijk gebruik maken van een camera of microfoon, zoals videochat of belprogramma’s.
  • Als je gebruik maakt van een externe camera, microfoon of luidspreker controleer dan of deze correct zijn verbonden met je computer.
  • Start de computer opnieuw op.

Wanneer je in het verleden in je browser de toegang tot microfoon en/of camera ontzegd hebt, dan zijn deze instellingen onthouden door de browser. Om te controleren of de instellingen van de microfoon en/of camera goed zijn ingesteld in de browser, kun je de volgende stappen doorlopen:

  • Open Zorg Messenger via het “video icoontje” bij het Embloom berichten venster
  • In het geopende Zorg Messenger venster of tabblad kun je klikken op het “slotje” icoontje dat naast het internetadres (welke op dat moment onder andere de tekst “zm.kpnzorg.nl” bevat) staat.
  • Bij de dan getoonde informatie zie je bij elke browser een deel dat betrekking heeft op het wel/niet toestaan van microfoon en camera. Dit kun je hier aanpassen.

Via https://test.webrtc.org/ kan voor de zekerheid getest worden of het gebruikte apparaat en de verbinding geschikt zijn voor het videobellen.

Blijf je een bepaald probleem houden met beeld of geluid, dan kun je contact opnemen met onze helpdesk en vragen wij KPN/E-Zorg om dit nader uit te zoeken.

Als het beeld tijdens je videogesprek hapert of de beeldkwaliteit anderszins niet goed is, kan dat verschillende oorzaken hebben:

  • De meest voorkomende oorzaak is de netwerkverbinding tussen jou en de andere deelnemer van het gesprek. Via deze test kun je vaststellen of dit bij jou ook het geval is. Door de test ook door de andere deelnemer te laten uitvoeren, heb je een overzicht van de totale kwaliteit van de verbinding.
  • Controleer of er updates zijn voor jouw apparaat. Hier kun je meer informatie vinden over hoe dit te controleren.
  • Het geluid tijdens videobellen is veel beter als er een headset wordt gebruikt. Dit voorkomt een echo en het geluid is beter van kwaliteit.
  • Videobellen werkt het beste op nieuwere computers, smartphones en tablets. Deze beschikken over de juiste hardware om grote hoeveelheden data soepel te zenden en te ontvangen.
  • Het kan ook liggen aan je internetverbinding. Een goede verbinding is essentieel voor goede kwaliteit. Snelle en stabiele Wifi is belangrijk. De snelheid kan eenvoudig gecontroleerd worden via http://fast.com of https://kpn-itns.speedtestcustom.com/. Er is minimaal 10/1 Mbit nodig voor videobellen. Ping tijden lager dan 50ms zorgen voor betere kwaliteit.

Mogelijke oplossingen voor verbindingsproblemen die je kunt proberen:

  • Bij gebruik van Wifi, probeer dan dichter bij je Wifi-punt te gaan zitten.
  • Sluit je computer middels een UTP-netwerkkabel aan.
  • Controleer of je niet via een zogenaamde VPN-verbinding verbonden met bijvoorbeeld de kantooromgeving van je werk, verbreek deze dan.

Indien geen van bovenstaande punten helpt en de kwaliteit van je videogesprek toch niet naar wens is, neem dan contact op met de helpdesk van KPN E-Zorg via  helpdesk@ezorg.nl of 020 – 430 90 34.

Voor een optimale werking dien je te beschikken over de laatste versie van de Zorg Messenger app. Voor een automatisch update ga je naar de App Store van Apple. Hier zoek je de Zorg Messenger app op en klik je op de knop “Werk bij” of het Cloud-icoontje.

Wanneer de automatische update via de App Store niet lukt, kun je een handmatige update uitvoeren. Dit doe je door de app te verwijderen van je apparaat en vervolgens opnieuw te installeren. Daarna kun je weer inloggen met je inloggegevens. Bij deze handmatige update gaan geen gegevens verloren.

Dit kan in de browser Edge voorkomen in combinatie met sommige camera’s. Leverancier KPN/E-Zorg raadt aan om de browser Chrome, browser Firefox of een van hun apps te gebruiken. Eén van de apps voor pc/desktop of tablet/mobiel geniet de voorkeur. Deze bieden de beste ondersteuning en hier zijn geen meldingen bekend van een gekanteld beeld.

Wanneer je geen beeldbel icoontje ziet kun je de e-health deactiveren voor die cliënt en vervolgens opnieuw activeren. Jouw cliënt ontvangt dan wel opnieuw een bericht van de heractivatie, maar hoeft daar verder niets mee te doen.

In Zorg Messenger zelf kun je niet het gewenste afspeelapparaat kiezen. Dit kun je in Windows doen door rechtsonder op het geluidsicoon te klikken en dan het gewenste afspeelapparaat aan te klikken (zie de afbeelding hieronder). Wanneer je het juiste afspeelapparaat op deze manier heb ingesteld en vervolgens de internetbrowser of de Zorg Messenger app opnieuw opstart, zou het geluid weer moeten werken.

Het kan zijn dat de cliënt in de accountinstellingen berichtnotificaties heeft uitgeschakeld. Als de berichtnotificaties wel aan staan, kan het zijn dat de e-mail in de spambox terecht is gekomen. Bij Hotmail en Gmail kan het tevens zijn dat het e-mailprogramma de berichten indeelt in bepaalde postvakken zoals “Sociaal” of “Reclame”.

Als je wel een icoon voor Zorg Messenger in jouw account hebt, maar je krijgt de melding ‘geen actief account’ als je erop klikt, dan heb je mogelijk al eerder (buiten Embloom om) een Zorg Messenger account gehad. In dat geval dien je KPN/E-Zorg te verzoeken om jouw oude account eerst helemaal te verwijderen.

Dergelijke foutmeldingen betekenen dat het videonetwerk op dit moment overbelast is. KPN E-Zorg, de leverancier van Zorg Messenger, heeft de capaciteit de laatste tijd verder uitgebreid om dit zoveel mogelijk te voorkomen. Krijg je één van deze foutmeldingen dan kunnen we je helaas alleen adviseren om het later nog eens te proberen.

Alleen hulpverleners kunnen een videogesprek via Zorg Messenger starten. Wanneer cliënten proberen om een videogesprek met hun hulpverlener te starten, krijgen zij deze foutmelding. Zij dienen dan te wachten tot de hulpverlener hen uitnodigt om deel te nemen aan een videogesprek.

De apps van Zorg Messenger zijn in beheer van KPN E-Zorg. Als de installatie vastloopt, en het ook na een nieuwe poging niet lukt, dan kun je het beste rechtstreeks schakelen met KPN E-Zorg via helpdesk@ezorg.nl of 020 – 430 90 34.

Stel een vraag

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. Wij zullen je vraag zo snel mogelijk beantwoorden